xx1750xx. Prezenty 3 | klasyka

21:05

winter, christmas, and Cookies image
Ucieszył mnie pozytywny odzew na DDOB, także spieszę z kolejną częścią mojego prezentowego cyklu. W tej notce przedstawię Wam moje propozycje, które choć są "klasyką", wcale nie należą do nudnych.

Książki

Wydawałoby się - banał. Jednak, książki są prezentem tak uniwersalnym jak chyba żaden inny. Dla wielbiciela literatury każda kolejna pozycja w domowej bibliotece cieszy; jeśli kogoś dobrze znamy znalezienie odpowiedniego tytułu nie powinno długo zająć. Jeśli miałabym coś polecić:

Okładka książki Ojciec chrzestnySą książki, o których można by mówić wiele, a to i tak za mało. "Ojciec chrzestny" jest dla mnie jedną z nich. Miałam 14 lat, kiedy po raz pierwszy ją przeczytałam, wywarła na mnie ogromne wrażenie.
"Ojciec chrzestny" to ulubiony film szczególnie wielu osób, zauważyłam, że szczególnie mężczyzn, także jeśli macie jakiegoś pana do obdarowania - gorąco polecam.
Mi otworzyła oczy w pewien sposób i utwierdziła w swoich wyborach, albowiem "Każdy człowiek ma tylko jedno przeznaczenie".

Okładka książki Anioły i demonyŚwietna pozycja dla miłośników zagadek, tajemnic, teorii spiskowych i spraw do rozwiązania. Pierwsza część cyklu o Robercie Langdonie, jak dla mnie najlepsza. Bardzo wciąga, ja pochłaniam kolejne części jedna po drugiej.




Okładka książki NiezgodnaZ bardziej młodzieżowych - seria ostatnio bardzo popularna [tak samo jak powyższe pozycje została zekranizowana]. Często "Niezgodną" nazywa się kalką "Igrzysk śmierci". Nie mogę się z tym zgodzić - wprawdzie akcja dzieje się w dystopijnym świecie, społeczeństwo podzielone jest na frakcje [w Igrzyskach: dystrykty], a protagonistką jest nastoletnia dziewczyna - to jednak koniec ów podobieństw. Z pewnością czyta się szybko, momentami łatwo, lecz skłamałabym, jeśli powiedziałabym, że nie wywołała u mnie wzruszenia, polecam przeczytać całą trylogię.

Okładka książki Ósmy dzień tygodniaMoja ostatnia propozycja to książka bardzo osobista, wywołała u mnie wiele skrajnych uczuć, na pewno godna polecenia. Hłasko jest nietypowy, nie każdemu musi się podobać. Pisze o miłości, o jej dewaluacji, życiu w szarych realiach Polski Ludowej [którą opisuje jak nikt inny], smutku; ogółem - uczuciach osadzonych w brutalnej rzeczywistości. To nie jest opowiadanie ze szczęśliwym zakończeniem czy też banalna, łatwa w odbiorze opowiastka, ale z pewnością dzieło, które skłoni nas do przemyśleń i wydobędzie z nas emocje, a czego więcej chcieć od literatury? Z "Ósmego dnia tygodnia" pochodzą jedne z moich ulubionych cytatów: "Nie chcę już więcej kochać, cierpieć, czekać ani wierzyć w rzeczy, których nie potwierdza życie." i "Jestem z tobą wszędzie jeśli tylko myślisz o mnie."

Filmy

Podobnie jak z książkami - filmów jest tak wiele, tak różnych, że z pewnością znajdzie się coś godnego podarowania. Dobrym pomysłem może być też kolekcjonerska edycja czyjegoś ulubionego filmu/trylogii/sagi etc. Kinomaniakiem jest druga połowa mojego tandemu, ja raczej trzymam się książek, więc znawca ze mnie żaden. Ostatnio jednak mam sezon na oglądanie filmów z młodą Angeliną Jolie. Polecę jednak filmy nienależące do gatunków łatwych i przyjemnych. "Przerwana lekcja muzyki" czy "Gia" nie są dziełami lekkimi, jednak z pewnością interesującymi.

plakat do filmu Gia (1998)plakat do filmu Przerwana lekcja muzyki (1999)

Świeczki/Kubki/Drobne upominki

Z pewnością świece, np. Yankee Candle. Wybór zapachu może być trudnym zadaniem [zważywszy na mnogość produktów] jednak z pewnością coś się spodoba. Przy wyborze świec zapachowych można podejść do tematu dwojako - zależnie od pory/okresu roku - wiosną świeże kwiaty, latem -cytrusy/morskie zapachy, jesienią - dynia, nieco cięższe, korzenne kompozycje, a zimą - cynamon, miód, coś "rozgrzewającego", bądź, podejmując się większego wyzwania - dobrać coś uwzględniając upodobania osoby, której chcemy ją podarować. Można się zasugerować np. ulubionym kwiatem. Są pewne zapachy, jak np. wanilia, które trafiają w gusta niemalże wszystkich. Jeśli o mnie chodzi to polecam białą gardenię, bawełnę, delikatną wanilię.
Duża Clean CottonDuża White GardeniaDuża Vanilla CupcakeDuża Merry marshmallowDuża Home for the Holidays
http://yankeestore.pl/
Kubek - KAWA MATEMATYKA
Jeśli chodzi o kubki to mamy ogromne pole manewru, w zabawny sposób możemy nawiązać do czyjegoś hobby, zajęcia czy zawodu. Nie wspominając już o fandomach, ulubionych drużynach, postaciach, pisarzach itp. Poza tym, wszyscy znamy kawo- lub herbato- holika - idealny prezent, bo ulubionych kubków nigdy dosyć, dodatkowo można dorzucić opakowanie jakiejś specjalnej kawy [np. karmelowa, czekoladowa, waniliowa] czy herbaty.
Dobrym pomysłem są również... słodycze! Zbiór ulubionych przysmaków jako dodatek do kubka/książki czy filmu jest idealną kompozycją.
***
Czwarta część już niedługo, zajmę się wtedy bardziej szczegółowymi propozycjami :3

You Might Also Like

0 komentarze