xx1754xx. wypieki | pyszny i szybki murzynek

23:00

Lubię piec, zwłaszcza jak mam czas; gorzej kiedy jest odwrotnie, a moje chęci są gdzieś po ujemnej stronie skali. Wtedy do gry wchodzą asy - przepisy, które wymagają piętnastu minut roboty + pieczenie. Podobno prostota jest najlepsza, a dla mojego kręgosłupa ten krótki czas jest zbawieniem [przy czasochłonnych przepisach trzeba mnie co jakiś czas "nastawiać", starość nie radość, a z mikserem stać ktoś musi].
Moją domeną są z pewnością murzynki, ciasta czekoladowe, kakaowe, ogólnie, w kolorze brązowym. Także w tym roku pojawiła się na Wigilijce klasowej wariacja murzynka, klasyk, ale urozmaicony nutą przyprawy do piernika, wzbogacony gorzką czekoladą - nie może być za słodko u mnie. Przepis zaczerpnięty stąd [x]
Update z 23ego - parę kawałków, które przyniosłam do domu zniknęło w rekordowym tempie, a ja dostałam zamówienie na jeszcze jedną blachę, tym razem zrobiłam ją z dwóch porcji, gdyż zamysł jest, by ciasto przełożyć powidłami śliwkowymi - dlatego też tym razem zrezygnowałam z dodatku czekolady.


Składniki:
2 duże jajka
100 ml oleju
1 szklanka maślanki
250 g mąki pszennej
150 g drobnego cukru do wypieków
2,5 łyżki kakao
2,5 łyżeczki sody oczyszczonej
3 łyżeczki przyprawy korzennej do piernika
100 g gorzkiej czekolady, posiekanej


Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. Suche składniki przesiać, odłożyć.

Jajka, olej, maślankę umieścić w naczyniu i zmiksować do połączenia się składników. Mąkę, cukier, kakao, sodę, przyprawę korzenną - przesiać i wymieszać. Dodać do płynnych składników i zmiksować na gładką masę; miksować nie za długo, tylko do połączenia się składników (można też wymieszać szpatułką). Dodać czekoladę, wymieszać.

Formę keksówkę o wymiarach 24 x 11 cm wysmarować masłem i oprószyć mąką pszenną. Wlać do niej ciasto. [tutaj nastąpiło u mnie odstępstwo, wolałam mieć ciasto niższe, ale o większej powierzchni, więc wybrałam zwykłą formę prostokątną]

Piec w temperaturze 175ºC przez około 60 minut, do tzw. suchego patyczka. [piekąc w niższej formie należy skrócić czas, u mnie to było jakieś 35-40 minut]


You Might Also Like

0 komentarze