xx1814xx. o sztuce re-kreowania.

22:25

/post sprzed paru dni, leżał w notatkach na telefonie, ja natomiast spędziłam trochę czasu, "awanturniczo"/


makeup and reality image


Dlaczego nie każdy makijaż będzie wyglądał na tobie dobrze wyglądał?
Odpowiedź jest całkiem banalna po prostu każdy z nas ma inny kształt powieki czy też koloryt cery. To, jak i też masa innych czynników wpływa na to, iż makijaże widziane na zdjęciach, u innych osób czy chociażby na tutorialach na youtubie, nie będą podobały się nam na nas samych. Inspiracją do tego wpisu są moje nocne próby odtworzenia makijażu double cut crease stworzonego przez NikkieTutorials, który był inspirowany wyglądem Zendayi. Absolutnie przepiękny w moim wykonaniu...

No cóż, pomijając pierwszą, nieudaną próbę, którą robiłam w oryginalnych kolorach muszę przyznać, że to po prostu chyba nie jest dla mnie. Głównym problemem jest tutaj chyba mój kształt powieki - za Chiny Ludowe nie byłam w stanie sprawić, aby wyglądało to dobrze. Zaczęłam nawet od tego "gorszego" oka, które mam bardziej asymetryczne i choć przy zamkniętej powiece jako-tako to wyglądało, to przy otwartej druga linia zupełnie znikała w zagięciu. Nieco zdeprymowana, ale wciąż chcąca uzyskać ten efekt wzięłam się za lepsze oko. Tym razem w ukochanych beżo-brązo-czerniach z dodatkiem złota. Poszło lepiej, jednakże nadal nie jestem zadowolona. Nie chcę się zrażać i w wolnych chwilach spróbuję jeszcze powrócić do tego typu makijażu, ale jak na razie dam sobie spokój.
bardzo nieudana próba
funny, makeup, and lol image
Cały ten proces natchnął mnie jednak do napisania, może nieco truizmu, ale jednak: nie przejmujcie się, jeśli Wam nie wychodzi, ale też nie starajcie się na siłę odwzorowywać czyjegoś makijażu. Tyczy się to zarówno typu, jak i samej kolorystyki. Dla kogoś połączenie turkusu, granatu i fioletu będzie świetnie wyglądało na całej powiece, dla innych nie. To nie tak, że jednym pasuje w "kolorach", a innym nie. Rzecz jest bardziej skomplikowana. Choć hołduję owym "neutralom", to uważam, że w serii tęczowych makijaży, które robiłam pod koniec czerwca też dobrze wyglądałam. Przede wszystkim należy skupić się na odcieniach - bardzo lubię szarości, jednakże, gdybym rzuciła sobie zimne odcienie tego koloru na większa powierzchnię oka wyglądałabym koszmarnie, natomiast jeśli te same odcienie wkomponuję w mniejszej ilości, w połączeniu z czymś, co współgra z moim kolorem skóry na powiece to będę wyglądać dobrze.

W wielu wypadkach nie można jednoznacznie "zaszufladkować" typu kolorystycznego swojej cery. Choć jestem blada, mam szaro-niebieskie oczy i różowy "undertone" to nie mogę się sklasyfikować jako typ chłodny, chociażby ze względu na piegi czy ciepły odcień włosów [który przez pewien okres czasu usilnie farbowałam na chłodny brąz]. I choć dobrze czułam się w tym "zimniejszym" typie, to natury nie można do końca oszukać. Jestem nieco mieszańcem, może przez to mam nawet nieco trudniej, ale nie mogę, przy wyborze palety kolorystycznej kierować się tylko tym, że przeważa u mnie typ chłodny. Trzeba próbować, testować i szukać rzeczy, które najlepiej na nas wyglądają, i w których dobrze się czujemy. Dużo też zależy od nastawienia, nie warto zamykać się na nowe rozwiązania, szczególnie w makijażu, który według mnie jest pewnym rodzajem sztuki, coś, o czym nie myślisz, że jest dla Ciebie, akurat będzie pasowało idealnie. Jeśli chodzi o bardziej "odważne" opcje - z tym też trzeba się oswoić, z czasem ciemnobordowa szminka może stać się Twoją ulubioną, choć teraz masz "nie wyjdę tak z domu", a przede wszystkim - nie ma sensu na siłę kopiować, w żadnym aspekcie życia, nie tylko w makeupie.

You Might Also Like

1 komentarze

  1. bardzo dobrze napisane! ja lubię w makijażu minimalizm, więc póki co nie eksperymentuję zbyt wiele, a jeśli chodzi o cienie to dobrze czuję się tylko w brązach, ciemnej zieleni :). Choć podoba mi się to, że wiele dziewczyn w swoim makeupie pokazuje nieprzesadzony artyzm to ja póki co wolę zostać w "bezpiecznej " strefie i dużo nie eksperymentuję ;)
    makijaż z ostatniego zdjęcia bardzo mi się podoba ♥♥♥
    pozdrawiam i zapraszam na rozdawajkę ♥

    stylowana100latka.blogspot.com - KLIK

    OdpowiedzUsuń